Telewerken
Andrea Álvarez

Onmisbare tools voor telewerken

Deel:

Ontdek welke onmisbare hulpmiddelen voor telewerken je nodig hebt bij het starten van je werk vanuit huis. Dit is de manier om ervoor te zorgen dat alles goed functioneert en je resultaten optimaal zullen zijn.

Om de dagelijkse activiteiten uit te voeren en de gestelde doelen tijdens het telewerken te bereiken, is het van groot belang om over de onmisbare hulpmiddelen voor telewerken te beschikken. Ondersteunende hulpmiddelen om de daadwerkelijke naleving van onze doelen te waarborgen. Beschikken over platforms voor communicatie, veilig werken en een productieve werkdag zijn basisvereisten en vandaag gaan we enkele van de interessantste bekijken.

Voor remote werken bestaan er platforms, programma's en applicaties die de interactie tussen teamleden vergemakkelijken. Bovendien bieden ze de mogelijkheid om projecten af te ronden, bestanden in realtime te bewerken en te delen. Evenals het opslaan en beschermen van wachtwoorden, de productiviteit verhogen vanaf de taaktoewijzing, naast andere kenmerken en functies die je veel zullen helpen als je moet telewerken.

Zorgen voor een goede stoel en een juiste werkruimte

Om te beginnen met telewerken is het ook belangrijk om over de juiste ruimte en een goede stoel te beschikken. Het belangrijkste hulpmiddel is waarschijnlijk de telewerkstoel.

In de meeste huizen hebben we niet het juiste meubilair en dit kan op de lange termijn rugklachten en problemen door een verkeerde houding veroorzaken. Een juiste werkruimte kan ons problemen op de lange termijn besparen. En ervoor zorgen dat we de acht uur werk comfortabel kunnen doorbrengen. De meeste mensen hebben geen geschikte ruimte om zoveel uur aan het werk te zijn. Controleer daarom eerst je werkruimte en vooral je stoel. Investeer in een goede ergonomische stoel bedenk dat het een investering in jezelf is, in je gezondheid en dat het veel langer meegaat.

goede stoel Ergohuman Plus stoel

Hulpmiddelen voor organisatie in telewerken

Tussen zoveel applicaties en platforms kunnen sommige functionaliteit delen en andere nuttig zijn om een specifiek doel te bereiken. Bijvoorbeeld, onder de hulpmiddelen om georganiseerd vanuit huis te werken tijdens een typische kantoor werkdag, zulke tools zoals Trello en andere vergelijkbare zullen ideaal zijn om elke werkdag succesvol af te ronden.

Hulpmiddelen voor online communicatie


Trello

Als het gaat om projectmanagement is deze webinterface software de juiste keuze. Want het maakt collaboratief werken mogelijk, door projecten, ideeën, taken en bestanden te organiseren. Deze tool heeft een basis gratis versie en een betaalde versie met prijzen vanaf USD 13/maand.

Asana

Een van de beste hulpmiddelen voor communicatie en teamwork. Het stelt je in staat om via projectmanagement takenlijsten te organiseren, bestanden te delen, strategieën te plannen en de voortgang te volgen tot het project is voltooid. Voor een team van 15 personen is de gratis versie van Asana raadzaam. Als het team bestaat uit een groter aantal leden, moet de betaalde versie worden genomen, die een prijs heeft tussen USD 11,00 en USD 25,00.

Monday

Als het gaat om projectbeheer en dit op afstand moet gebeuren, is dit besturingssysteem aan te raden, omdat het het ontwikkelen van projecten, processen en taken in een veilige omgeving mogelijk maakt. Het systeem is ideaal voor plannen, organiseren, taken toewijzen, voortgang monitoren en mogelijke fouten, zonder extra hulpmiddelen nodig te hebben. Monday heeft een proefversie van 14 dagen en na deze periode heeft het een basisprijs van USD 39,00 per maand met jaarlijkse facturering, die kan variëren afhankelijk van het aantal leden, onder andere aspecten.

Hulpmiddelen voor het opslaan van bestanden

Hulpmiddelen voor online communicatie en videoconferenties

Voor het telewerken is het noodzakelijk om over een lijst met werktools te beschikken die communicatie mogelijk maken ongeacht waar de teamleden zich bevinden. Het ideaal is om te kunnen praten, elkaar te zien en ideeën uit te wisselen zonder dat afstand een obstakel of barrière vormt. Hulpmiddelen zoals Microsoft Teams, Slack en Google Meet zijn de meest aanbevolen opties om effectieve communicatie tussen teamleden te onderhouden.

Microsoft Teams

Deze tool is ideaal voor private of groepscommunicatie met teamleden. Maar ook voor het houden van vergaderingen en videoconferenties met meer dan 10.000 mensen. Dit kunnen we doen door gebruik te maken van de voordelen van zijn functionaliteit en contact te leggen via een oproep vanuit het telefoonsysteem. Je kunt ook mensen uitnodigen die bij bepaalde momenten of evenementen aanwezig moeten zijn, ook al zijn ze geen onderdeel van het team.

Google Meet

Dit platform kwam om de manier waarop communiceren via Google Hangout te transformeren. Op zakelijk of professioneel niveau maakt het mogelijk om virtuele vergaderzalen aan te maken en een aanzienlijke hoeveelheid mensen in te sluiten. Het is ook mogelijk om hiermee verbinding te maken met de Google-agenda en de Gmail-inbox en schermen te delen om dia's en andere bestanden te tonen. Voor toegang tot Google Meet was het nodig om een lidmaatschap van Google Suite te hebben, momenteel is het hulpmiddel gratis.

Slack

Vlotte conversaties via kanalen, opvolging van gesprekken, berichtgeschiedenis, videobellen, spraakoproepen, gedeelde schermen of beveiliging voor gegevens. Deze voordelen zijn kenmerken van deze groepscommunicatietool die bedrijven en teams in staat stelt om productief te communiceren en samen te werken via slechts één platform. Slack heeft een basis en gratis versie en drie betaalde versies met meer functies en prijzen vanaf USD 6,67.

Onmisbare hulpmiddelen voor telewerken

Hulpmiddelen om bestanden op te slaan

Fysieke opslagapparaten zijn niet efficiënt als het gaat om informatie beveiliging. De noodzaak om veilig toegang te hebben tot informatie vanaf elke locatie en met back-ups heeft geleid tot de ontwikkeling van diensten en platforms om een praktisch onbeperkte hoeveelheid bestanden en documenten op te slaan.

Google Drive

Het herbergt bestanden en stelt toegang tot deze bestanden mogelijk via computers, smartphones, tablets, wat dan ook dat ze binnen handbereik houdt. 15 GB gratis opslag is de capaciteit die Google Drive zijn gebruikers biedt om afbeeldingen, video's, documenten en andere bestanden op te slaan. Het stelt ook in staat om fysieke documenten te scannen en toegang te krijgen tot afbeeldingen en bestanden, zelfs zonder internetverbinding.

Dropbox

Deze opslagservice biedt zijn gebruikers 2 GB initiële capaciteit om hun bestanden op te slaan. Met de uitnodiging om andere mensen zich aan te laten sluiten en ook een account op het platform aan te maken in ruil voor 500 MB per persoon die zich aansluit, tot een maximum van 16 GB. Dit is een van de beste bestandbeheer tools. Het stelt je in staat om bestanden op een veilige plek op te slaan en eenvoudig toegang ertoe te krijgen. En synchroniseren andere hulpmiddelen zoals Slack en Zoom om met alles gelijktijdig te werken.

OneDrive

Als het gaat om opslag, profileert deze service zich als een van de beste hulpmiddelen voor bestandback-up en -opslag. Het biedt zijn gebruikers 5 GB aan capaciteit om hun documenten op te slaan, en in sommige gevallen, zoals spreadsheets, is het mogelijk om ze vanaf het platform te bewerken.

Hulpmiddelen voor het opslaan van wachtwoorden

Hulpmiddelen voor organisatie in telewerken

Applicaties zoals Password, LastPass, KeePass en Dashlane worden gezien als de beste en meest populaire hulpmiddelen voor het opslaan en beschermen van wachtwoorden. Hoewel sommige van deze wachtwoordbeheerders betaalde versies zijn. Er zijn ook enkele met uitstekende kenmerken, zelfs in hun gratis versie. Ze hebben enkele beperkingen, zoals bijvoorbeeld het aantal wachtwoorden dat ze kunnen beveiligen. Toch zijn deze nadelen niet relevant als ze beschikken over andere kenmerken zoals extensies voor applicaties en browsers of verbinding met een eigen VPN, onder andere voordelen.

Onmisbare hulpmiddelen voor telewerken: productiviteit

Procrastinatie vermijden, middelen optimaliseren, tijd benutten en betere werkgewoonten aanleren kunnen enigszins moeilijke details zijn om te beheersen of te versterken wanneer je op afstand werkt. Echter, ontwikkelaars en IT-experts hebben de technologie weten te benutten om gebruikers applicaties, diensten en hulpmiddelen aan te bieden. EffiWork, Connecteam, WorkFlowMax, Trello, QActivity, Time Doctor en Tickspot maken het mogelijk om de tijd, activiteiten en de tijdsduur die aan elk wordt besteed te monitoren. En volg de voortgang om de productiviteit van elk individu te meten. Om, vanaf dat punt, te versterken en te verbeteren wat er ook maar zou kunnen plaatsvinden en onze productiviteit in gevaar zou kunnen brengen.

Kantoorhulpmiddelen in teamverband

Wanneer het gaat om het delen, bekijken, bewerken en in realtime opslaan van de wijzigingen aangebracht door een of meerdere personen tegelijkertijd, zijn Google Docs en Google Spreadsheets de ideale hulpmiddelen. Google Suite is een verzameling van online tools of producten waaronder Gmail, Google Calendar, Google Docs en Google Sheets. De laatste zijn de favoriete opties zodat meerdere mensen samen aan hetzelfde document kunnen werken zonder dat ze zich op hetzelfde geografische punt hoeven te bevinden.

Het is duidelijk dat de telewerker over de nodige technologische hulpmiddelen moet beschikken om taken op afstand uit te voeren. Voor elke behoefte, taak of vereiste van het project bestaat er een geschikte applicatie, service of platform. Om ons te helpen de activiteit op de meest praktische manier uit te voeren. Dus als je gaat telewerken is het essentieel om je behoeften te identificeren. En zorg ervoor dat je de onmisbare hulpmiddelen voor telewerken hebt, zodat je prestaties en tevredenheid zeker veel hoger zullen zijn.