Importantie van het kiezen van stoelen voor academies
Artikelindex
De stoelen voor academies zijn niet altijd de meest geschikte. Dit kan motiveringsproblemen, concentratieverlies... en een hele serie problemen veroorzaken die gemakkelijk kunnen worden verbeterd met een juiste stoel.
De stoelen voor academies zijn belangrijker dan je misschien denkt. Een student brengt gemiddeld 6 tot 8 uur per dag in de klas door, 5 dagen per week. Dit komt neer op een totaal van ongeveer 30 tot 40 uur les in een klaslokaal. De meeste tijd wordt zittend op een stoel doorgebracht.
Daarom is het belangrijk om goed meubilair in academies te hebben dat ernstige fysieke problemen zoals rugpijn, hoofdpijn, polspijn... voorkomt. Stoelen voor academies en scholen worden vaak onderschat. Er wordt niet genoeg waarde gehecht aan de keuze ervan. Daarom zullen we in dit artikel specifiek ingaan op de juiste stoelen voor een academie, om te helpen bij het maken van de meest geschikte keuze.
Wat is het belang van stoelen voor academies?
Laten we ons herinneren dat de term academie niet alleen voor scholen gebruikt kan worden, maar ook voor particuliere centra die specifieke lessen aanbieden. Dit omvat centra voor beeldende kunst, muziek, bijlessen, talen, kappers, ontwerp, enz. Afhankelijk van het soort academie, het type activiteit dat wordt uitgevoerd en de tijd die in deze zal worden doorgebracht, kiezen we de soort stoelen voor academies.
Bij het kiezen van een stoel denken we misschien dat de enige functie is om ergens te zitten. Dus zeker doet elke stoel het wel, toch? Maar de waarheid is dat dit niet zo is. Een stoel kan het verschil maken; we kunnen de verandering in motivatie en prestaties zien. Een kleine wijziging in meubels, met name van de vergaderstoelen, kan de concentratie beïnvloeden. Aangezien de aandacht/begrip van de student sterk wordt beïnvloed door de stoel die hij heeft. Als hij zich oncomfortabel voelt, kan hij zich niet concentreren op wat we zeggen of wat hij moet doen. Daarom moeten we rustig nadenken voordat we beslissen welke stoel we kopen.
Wat zijn de beste stoelen voor academies?
Ideaal gezien zouden we voor elke student een geschikte stoel kiezen, aangepast aan zijn of haar persoonlijke behoeften. Maar dat is duidelijk niet realistisch. We moeten echter nadenken over het type mensen dat deze vergaderstoelen zal gebruiken. Als het kinderen zijn, kunnen ze niet hetzelfde zijn als wanneer het volwassenen zijn. Maar we moeten ook nadenken voor welke leeftijden deze stoelen bedoeld zijn, want het is niet hetzelfde om een kind van 5 jaar als een van 15 te hebben.
Ten eerste moeten we rekening houden met de grootte en het model van de stoelen. De zittingen zijn ook in verschillende maten beschikbaar, en we moeten erop letten dat het gekozen model voldoet aan de noodzakelijke ergonomische vereisten of criteria. De criteria die we in overweging moeten nemen zijn: -De hoogte van de armleuningen -Lendensteun -Zithoogte -Of deze een voetensteun heeft (bij voorkeur verstelbaar)
Ergonomie
Ergonomie is een ander belangrijk aspect bij het kiezen. In dit geval specifiek de schoolergonomie. Dit verwijst naar de voorwaarden die de capaciteit en productiviteit van elk individu beïnvloeden met als doel de prestaties en effectiviteit van het leren te verhogen. Het verwijst ook naar het comfort van zitten. Het is belangrijk om de materialen te analyseren die zijn gebruikt voor het maken van de zitting.
Er zijn veel studies over dit onderwerp en de meeste fabrikanten voldoen aan de ergonomische normen van verschillende landen. Ontworpen zodat onze gezondheid niet lijdt onder het vele zitten. En studenten brengen een derde van de dag in een klaslokaal door. Een van de voornaamste problemen is dat door dit alles rugklachten eerder in het leven optreden. Een deel van de preventie voor dit probleem is het kiezen van een geschikte zitting. Het is daarom belangrijk om een soort zitting te kiezen die comfortabel is en die de houding beschermt. We moeten ook rekening houden met het feit dat er misschien studenten met speciale behoeften zijn. Kinderen die met ADHD zijn gediagnosticeerd kunnen door hun stoel worden beïnvloed. Diverse studies tonen aan dat kinderen met een ADHD-diagnose kunnen profiteren van een stoel die het lichaam ondersteunt of omarmt. Een andere manier om mogelijke houdingsproblemen te voorkomen, is aandacht besteden aan houdingonderwijs. Het onderwijzen van een correcte houding die op de lange termijn ongemakken voorkomt, kan een goede aanvulling zijn. Maar het hebben van de juiste stoel, afhankelijk van de leeftijdsgroep, is van vitaal belang. En het zal helpen om onze studenten minder afgeleid te houden en het voor hen gemakkelijker te maken om zich op de les te concentreren en gemotiveerd te blijven. Je hebt vast wel ervaren hoe ongemakkelijk het is om lange tijd op een ongeschikte stoel te zitten.
Esthetiek
De esthetiek van het meubilair lijkt niet van groot belang. Maar verschillende studies hebben aangetoond dat de omgeving de productiviteit van mensen beïnvloedt. Dit is zowel waar in een bedrijf als in een academie. Daarom is het kiezen van geschikt meubilair een essentieel onderdeel van de omgeving maar ook van het leren, dat invloed heeft op het leren dat we willen overbrengen. Een kunstlokaal en een technologielokaal, of computerlokaal, zullen niet op dezelfde manier worden ingericht. In elk geval moet het meubilair voldoen aan de behoefte van de ruimte en de functie. Dit omvat ook de esthetiek en het doel.
Vereisten voor stoelen voor academies
Voldaan aan de vereisten en richtlijnen van het Instituut voor Jeugd van het Ministerie van Volksgezondheid (INJUVE): 1. De stoel moet de juiste maat hebben, rekening houdend met de leeftijd, maat en groei van de leerling. 2. Dit moet bij voorkeur verstelbaar zijn in hoogte, diepte en rugleuning om een goede houding te bevorderen.
De houding bestaat uit het volgende: dat het kind met de bekken naar achteren zit, met de benen in een rechte hoek, een rechte rug die op de rugleuning steunt en de voeten op de grond. 3. Als het niet mogelijk is om verstelbare stoelen te gebruiken, is het raadzaam om het juiste model voor elke leeftijd te kiezen. 4. De materialen die zijn gebruikt voor de constructie van het meubilair, zoals verven en lijmen, moeten niet giftig of gevaarlijk zijn. Dit verwijst vooral naar houten meubels, wat ideaal is, omdat metalen constructies na een tijdje vaak roesten.
De ergonomische schoolstoel heeft een ontwerp dat zich aanpast aan de fysiologische behoeften van de persoon, zodat een evenwichtige drukverdeling gewaarborgd is. Dit om ongemakken en blessures van de rug, hoofdpijn, polspijn, etc. te voorkomen. Ervoor zorgen dat we de juiste stoel kiezen, is zeer belangrijk. Daarom is het het beste om advies in te winnen bij specialisten die ons kunnen aanbevelen wat de beste optie is in elk geval. Nu je dit alles weet, kun je de nodige aandacht besteden aan het kiezen van de stoelen voor je academie.
Vergeet niet dat het kiezen van zomaar een stoel contraproductief kan zijn voor het werk dat je wilt doen. Dus saboteer jezelf niet en kies een geschikte zitting. Denk eraan dat het een investering is zodat je academie op alle fronten functioneert. En misschien is het beter om iets meer te investeren om ervoor te zorgen dat onze studenten comfortabel zitten en een goede houding hebben in de klas.