Teamwerk

Tips voor het huren van je eerste flexibele kantoorruimte

Deel:

Denk je erover na om je eerste ondernemingsavontuur te starten in een flexibele kantoorruimte? Hier volgen enkele tips om goed van start te gaan in dit soort gedeelde kantoren.

Het lijdt geen twijfel dat het starten van een ondernemingsavontuur een uitdaging is. Je bent enthousiast over je project, je hebt alle plannen gemaakt voor de korte, middellange en lange termijn, en je hebt misschien zelfs twee of drie werknemers.

Wanneer je met je eerste werknemers op een meer regelmatige basis bepaalde aspecten van je project moet plannen, wordt het tijd dat je een plek hebt waar je rustig kunt vergaderen.

Daarom zijn flexibele kantoorruimten een zeer interessante optie om over na te denken. Ze zijn zeer populair geworden onder professionals die freelance werken en worden aangeboden als een zeer voordelig alternatief voor het huren van panden.

Niet alle flexibele kantoorruimten voldoen echter aan de ideale werkomstandigheden. Daarom geven we je een 6-tal belangrijkste tips, zodat je over de nodige kennis beschikt om het beste een flexibele kantoorruimte te kiezen waarin je met je team kunt werken.

1. Bestudeer de locatie van je flexibele kantoorruimte zorgvuldig

En hou bovenal rekening met je team. Als je maar met enkele personen bent, is het gemakkelijker om een plek te vinden waar je je goed voelt en waar je je comfortabel kunt bewegen.

Vraag je collega's hun mening over de verschillende plekken en bespreek welke volgens jou het meest geschikt is.

2. Hou rekening met de voorzieningen

Het lijkt misschien niet zo belangrijk, maar zowel de verdeling van het meubilair als de mogelijkheid om in een noodgeval snel aan hulpmateriaal te kunnen, zijn aspecten die de ene flexibele kantoorruimte (sterk) van de andere onderscheiden.

- Dit betekent dat je geen extra investering hoeft te doen in schrijfgerei en opbergruimten voor jou en je werknemers. Als je nog maar pas bent begonnen, is dit een detail dat je niet mag vergeten.

- Het meubilair moet van goede kwaliteit en in goede staat zijn. Dit betekent dat er merkbaar in geïnvesteerd moet worden. Ruime bureaus en vooral ergonomische stoelen waarop je lange uren kunt zitten zonder rugpijn.

3. Bekijk de indeling van de ruimte

Hoe zien de gemeenschappelijke ruimtes eruit? Zijn er ruimten waar jullie elkaar kunnen ontmoeten? Welke voorzieningen hebben deze ruimtes? Beschikken ze over projectoren om presentaties of opleidingen te geven aan je werknemers? Dergelijke details kunnen een merkbaar verschil maken tussen de ene ruimte en de andere.

4. Controleer of er een internetverbinding is

Dit hangt sterk af van het soort tarief dat je voor die ruimte hebt gekozen, maar ook van de locatie van de werkruimte zelf.

Mogelijk is de internetverbinding snel, maar het heeft geen zin als de ontvangst in de werkruimte slecht is.

Als je professionele activiteit sterkt afhangt van internet, doe dan een snelheidstest om na te gaan of je over voldoende snelheid beschikt om te werken.

5. Met welke andere professionals deel je de ruimte?

Als je in een flexibele kantoorruimte aan de slag gaat, zul je uiteraard dezelfde flexibele kantoorruimte delen met een verscheidenheid aan professionals uit verschillende sectoren.

Het is nuttig te weten wat voor soort professionals het zijn, in welke sector ze tewerkgesteld zijn en vooral of je denkt dat er conflicten kunnen optreden wanneer je de ruimte met hen deelt.

Er zijn al gevallen geweest van mensen in dezelfde sector die wegens vooroordelen of rivaliteit niet dezelfde locatie kunnen delen. Denk hierover na en bespreek dit met je team als je denkt dat het een nadeel kan zijn.

6. Maak een budgetschatting

Het idee achter een flexibele kantoorruimte is het besparen van al het geld dat je zou uitgeven aan kantoormeubilair.

Maak daarom een schatting van hoeveel het huren van een flexibele kantoorruimte je zou kunnen kosten in vergelijking met het huren van een pand en het kopen van je eigen meubilair.

Wij weten dat je waarschijnlijk zult besparen, maar het is niet goed om in de val te lopen om geen prijzen te vergelijken. Integendeel, veel flexibele kantoorruimten zijn niet goedkoop vanwege hun locatie of de extra's die ze kunnen inhouden en het verschil in investering is uiteindelijk niet zo groot als je denkt.

Bestudeer alles zorgvuldig en overweeg of het goedkoper is een pand te huren en zelf het meubilair te kopen dan voor een flexibele kantoorruimte te kiezen. Bekijk meubilair als een vaste investering die je vervolgens in je voordeel kunt aanwenden: adekasten,bureaustoelen, vergaderstoelen, tafels, enz.

Als je de lokale mogelijkheid al in overweging hebt genomen, dan kan 365BureauStoel je helpen. We hebben verschillende soorten ergonomische stoelen,bureaustoelen, ladekasten, enz., zodat jij en je werknemers in alle comfort in je lokalen kunnen werken.

Ga naaronze 365BureauStoel-website en loop onze aanbiedingen niet mis. We verwachten je!